طرح آموزش ارتقا فرهنگ ایمنی دانش آموزان در مدارس
طرح آموزش ارتقا فرهنگ ایمنی دانش آموزان در مدارس
آرمان تبریز-بازدید معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار و بخشدار مرکزی هشترود،از اجرای طرح آموزش ارتقاء فرهنگ ایمنی تردد در راه مدرسه ویژه دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی، روستای سلوک از توابع مرکزی شهرستان هشترود انجام شد.

 

به گزارش آرمان تبریز از هشترود؛ جواد شتابی وش،به موارد ایمنی و خط کشی عرضی محل عبور و مرور و آمد و شد دانش آموزان در جلوی مدارس خصوصا مدارس حاشیه جاده ها و مناطق پرخطر تاکید کرد و گفت:آموزشهای لازم، خط کشی عابر پیاده و علائم هشدار دهنده، عامل بازدارنده ای برای وسیله های نقلیه در جلوی مدارس خواهد بود که ضریب ایمنی در میان دانش آموزان و اولیای محترم را افزایش خواهد داد.

وی افزود: اصلی ترین راهکار پیشگیری از تصادفات برای این دسته از کاربران ترافیک،نهادینه کردن فرهنگ ایمنی، عبور و مرور در بین آنهاست.

نیک سیرت در این برنامه ضمن قدردانی از عوامل محترم اجرای برنامه گفت: بدون شک دانش آموزان به دلیل ویژگی کودکانه خود قادر به تشخیص خطرهای عبور و مرور جاده ای نیستند بنابراین آموزش مسائل ایمنی و رفتار صحیح ترافیکی به آنها با استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین ایمن سازی مسیر تردد به مدارس حائز اهمیت است.

این برنامه باهمت اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با هدف آموزش دانش آموزان و ارتقائ سطح ایمنی و سلامت آنها در تردد از خیابانها و نحوه گذر از جاده آشنایی با علائم ایمنی و راهنمایی انجام شد.

دراین برنامه آموزشی سایر مسئولین دستگاهها در راستای آموزش ایمنی برای دانش آموزان موارد و هشدارههای لازم را مطرح نمودند و در پایان،جوایزی در قالب پرسش و پاسخ، از قبیل لوازم التحریر و اقلام کمک آموزشی و… به دانش آموزان اهدا شد.
اسماعیل رحیمی هنر د‌وست