تعامل و هم افزایی در پیشبرد امور راهگشاست
تعامل و هم افزایی در پیشبرد امور راهگشاست
آرمان تبریز-فرماندار هشترود گفت؛ تحقق شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم" تکلیف مسئولین است،تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی ازسوی دستگاهها لازم الاجراست.

به گزارش آرمان تبریز از هشترود؛فرید قشلاقی فرماندار شهرستان هشترود در جلسه شورای اداری که با حضور اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، گفت: تحقق شعار سال “جهش_تولید با مشارکت_مردم” از تکالیف مسئولین است که باید به نحو احسن عملیاتی شود.

قشلاقی افزود: هر یک از مدیران شهرستان باید برای تحقق شعار سال و راهبردهای مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و استاندار آذربایجان‌ شرقی متناسب با ظرفیت‌های موجود، برنامه عملیاتی، کوتاه مدت و بلند مدت تدوین کنند.

عالی ترین مقام شهرستان از ارائه بسته های پیشنهادی دستگاهای اقتصادی و تولیدی برای تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت ها و نخبگان شهرستانی که از عوامل مهم تحقق اهداف می باشد،افزود: شهرستان هشترود ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های گوناگون دارد که می‌توان با راهنمایی و شناسایی به موقع و استفاده صحیح از آنها در راستای تحقق شعار بالاخص حوزه جهش_تولید گام برداشت.

فرماندار هشترود ادامه داد: مهمترین کار مدیران در جهش_تولید و طرح تحول اقتصادی ضمن تعامل ادارات با یکدیگر در راستای حل مشکلات، مردم را وارد میدان اقتصاد کنند و مردم باید محور اصلی باشند در مقابل نیز مدیران باید با مردم صادق باشند و وعده‌هایی که می‌دهند، صادقانه به آن عمل کنند و در پیگیری و پیشبرد امور، نگاه تحولی و استراتژیک داشته باشند.

وی افزود: با تسریع در احداث پست برق ۴۰۰ کیلو ولت، نیازهای منطقه و سرمایه گذاری صنایع در این شهرستان به طور کامل حل خواهد شد و همچنین به تکمیل قطعه پنج آزاد راه هشترود ـ مراغه و تعریض مسیر دامناب تاکید کرد.

وی از ممنوعیت به کارگیری اتباع افغانی در این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده برخورد جدی و جرایم سنگینی برای کارفرما پیش بینی شده است.

رئیس شورای اداری شهرستان هشترود با اشاره به اینکه برخی از ادارات و روسای بانکها در برخورد با مردم سلیقه ای عمل کرده و نوع برخوردشان با مردم قابل قبول نبوده بیان کرد که این رفتار و عملکرد پذیرفته نیست . وی گفت اگر مسئولیتی در این نظام داریم به پاس وجود همین مردم است که ولی نعمت ما هستند.

قشلاقی بر تعامل رؤسای ادارات با مدیران کل جهت پیگیری امور و پروژه های شهرستانی تاکید کرد و به نواقصات موجود در زیرساختاهای شهرستان اشاره داشت و افزود: علیرغم همه تلاشهای ادارات نواقص زیاد است و مستلزم پیگیری بیشتر می باشد،و با تسریع در تهیه اولویتهای عمرانی جهت طرح در کمیته برنامه ریزی شهرستان،از سوی دستگاه‌ها تصریح کرد .

وی ضمن تشکر از انعکاس دغدغه و مشکلات توسط رسانه های شهرستان از مدیران خواست این معضلات مطرح شده در رسانه ها را مورد توجه و پیگیری قرار دهند .

همچنین فرماندار هشترود در خصوص گشایش تسهیلات بخصوص وامهای تکلیفی توسط بانکها گفت،اشتغال جوانان و جوانی جمعیت از سیاست ها و موضوعات جدی دولت سیزدهم است و بر لزوم تسریع و تسهیل در ارائه خدمات در این راستا تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود:فعالیت کشاورزی بهترین و سهل الوصول ترین بخش در جهش تولید بامشارکت مردم میباشد که در شهرستان هشترود ظرفیتهای فراوانی برای مشارکت مردم در این حوزه،با زیرساختهایی مانند پایاب سد سهند و پست برق ۴۰۰ کیلوولتی وجود دارد، که با پیگیریهایی انجام شده در آینده نزدیک موارد مذکور احداث و تکمیل خواهد شد.
اسماعیل رحیمی / هشترود