برگزاری جلسه منطقه ای جهش تولید در دیمزارها  در هشترود
برگزاری جلسه منطقه ای جهش تولید در دیمزارها  در هشترود
آرمان تبریز _جلسه منطقه‌ای جهش تولید در دیمزارها با حضور همکاران، مسؤلین استانی و شهرستانی و کارشناسان غیردولتی مراکز دو شهرستان هشترود و چاراویماق در سالن جلسه مدیریت شهرستان هشترود برگزار شد.

 

به گزارش آرمان تبریز از هشترود ؛جلال رحیم زاده مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهمیت کاشت محصولات تناوبی و حبوبات و عدم محدودیت توزیع کودهای سولفاته و بذرمال و اهمیت مزارع نمایشی و آسیب شناسی و جلوگیری از خسارت مزارع دیم و دست یابی به سایت های هواشناسی و بر مدیریت عدم مصرف کود سرک در بهار از سوی کارشناسان به بهره برداران در سالهای آتی تاکید نمود.

اردشیر عسگری مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود و علی نژاد رئوف مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق نیز در این جلسه بصورت جداگانه گزارشی جامعی از اجرای طرح جهش در سال زراعی جاری و وضعیت سن گندم ارائه دادند.

گفتنی است ؛در این جلسه بر اجرای کلاسهای ترویجی و تکمیل روند آموزش در مدت باقیمانده ، اهمیت زنگ زرد و کنترل علف های هرز ، نگهداری مزارع گیاهان دارویی بخصوص بالنگوی شهری ، معرفی سامانه تک جهت دریافت دنباله بند و نقش بانکهای عامل مطالبی عنوان شد.
اسماعیل رحیمی هشترود

  • نویسنده : اسماعیل رحیمی