وی با تاکید بر اهمیت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: مشاور پروژه آزادراه مراغه – هشترود راه حل های مختلفی را با در نظر گرفتن حداقل خسارت به این ارائه کرده است و در جلسه استانی هفته آینده موضوع نهایی خواهد شد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مشاور از لحاظ فنی مسیر جابه جایی را باید در نظر داشته باشد، افزود: جلب نظر موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در اجرا و ادامه این پروژه مهم است و باید با حداقل تغییرات پروژه دوباره از سرگرفته شود.
وی در ادامه گفت: هم اکنون میزان مشارکت بانک سپه ۲۰ درصد و سهم وزارت راه و شهرسازی از طرف دولت ۶۰ و سهم قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز به عنوان سرمایه گذار ۲۰ درصد در این طرح است که به دلیل محدودیت منابع دولت درصدد افزایش سهم قرارگاه هستیم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ کیلومتر از پروژه در محدوده قطعات ۲ و ۳ تا خرداد ماه ۱۴۰۰ آماده بهره برداری می شود.
رحمتی اظهار امیدواری کرد: با تزریق اعتبارات مورد نیاز تا ۲ سال آینده شاهد بهره برداری کامل آزادراه مراغه – هشترود باشیم.
فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: پروژه آزادراه مراغه – هشترود از قطعات موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور عبور می کند و این مشکل مانع اصلی در روند اجرای این پروژه است.
سید علی موسوی گفت: رفع مشکلات فنی این پروژه با بررسی و ارایه راه حل از سوی مشاوران ضروری است.
وی در ادامه به پروژه پل غیرهمسطح راهآهن خداجوی شهرستان مراغه نیز اشاره کرد و گفت: راه و شهرسازی نسبت به برآورد اتمام پروژه و هزینه های انجام شده در اجرای آن اقدام کند.
موسوی گفت: در این خصوص جلسه ای به زودی در استان برگزار و سهم ۵۰ درصدی راه آهن نیز بررسی می شود.
وی افزود: نیمه تمام ماندن تقاطع راه آهن شهر خداجو با گذشت نزدیک به ۱۰ سال همچنان مشکل اهالی شهر خداجو و ۱۰ روستای منطقه است.
گفتنی است معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در سفر یک روزه به مراغه از پروژه آزاده راه مراغه – هشترود، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، پروژه پل غیرهمسطح راهآهن خداجو و گنجینه شهدای این شهرستان بازدید کرد.