مدیران، فرماندهان میدانی تحقق تحول در آموزش و پرورش هستند
مدیران، فرماندهان میدانی تحقق تحول در آموزش و پرورش هستند
آرمان تبریز-مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه  لازمه رشد آموزش و پرورش در شاخص‌های مختلف، شروع تحول از مدرسه و کلاس درس است، گفت: فرماندهان میدانی تحقق این تحول، مدیران مدارس هستند.

به گزارش خبرنگار آرمان تبریز از هشترود؛ مسعود سعادتی، شانزدهم بهمن ماه در جمع مدیران مدارس منطقه هشترود با اشاره به رویدادهای مثبت در سطح کلان کشور و وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: از جمله مواردی که به عنوان برنامه های محوری دولت سیزدهم تعیین شده است، توجه ویژه به مدارس بوده و دولت معتقد است کانون تحول در آموزش و پرورش مدرسه است، نه اتاق مدیران کل و روسا.

این مقام مسئول متذکر شد: در یکی از مدارس روستایی اسکو اتفاق قابل توجهی افتاده است و مدیر مدرسه با همراه کردن اولیا و بهره‌مندی از مشارکت حداکثری، ظرفیت آن‌ها را در مدیریت امور مختلف مدرسه به کار گرفته است؛ حتی در این مدرسه به مدد مدیریت مناسب شاهد حضور بعضی از دانش آموزان شهر تبریز برای بهره‌مندی از کلاس‌های فوق برنامه این مدرسه هستیم‌‌.

سعادتی ادامه داد: بخشی از اختیارات و تصمیم‌گیری‌ها باید در قالب قانون به مدارس سپرده شود تا مدیران با خلاقیت خود بتوانند زمینه لازم را برای تحقق سند تحول بنیادین را بیش از پیش فراهم کند.

وی با اشاره به این موضوع که دولت با اجرای رتبه‌بندی در تحقق افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی، ارتقا جایگاه معلم و تعلیم و تربیت در افکار عمومی و دریافتی کارکنان گام بزرگی برداشته است، گفت: در مراحل بررسی اعتراضات، ۲۶ هزار نفر از معلمان استان به رتبه خود معترض بودند که رتبه بیش از ۷۰ درصد آن‌ها افزایش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز با اقدامات دولت سیزدهم شاهد هستیم که کیفیت آموزش در مدرسه در قبولی دانش‌آموزان در کنکور ملاک قرار گرفته و این اثر رفته به رفته افزایش پیدا خواهد کرد.

سعادتی با اشاره به اینکه با افزایش سهم مدرسه و معلم در نتیجه کنکور دانش‌آموزان، اعتبار و جایگاه معلم افزایش پیدا کرده است، متذکر شد: سرنوشت دانش‌آموزان در کلاس‌های تست‌زنی تعیین نخواهد شد.