کارخانه دوم آسفالت شهرداری برای افزایش کیفیت و کمیت آسفالت تبریز راه اندازی می‌شود
کارخانه دوم آسفالت شهرداری برای افزایش کیفیت و کمیت آسفالت تبریز راه اندازی می‌شود
آرمان تبریز-عضو شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت سطح خیابان‌ها و معابر تبریز یادآور شد: این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای ششم شهر تبریز از ابتدای آغاز به‌کار این دوره بوده و متاسفانه عواملی چون عدم رسیدگی مطلوب به وضعیت آسفالت سطح شهر در سال‌های گذشته، نمک پاشی غیراصولی زمستانه و انجام غیرکارشناسی پروژه‌های ترمیمی این وضعیت را تشدید کرده است.

آرمان تبریز-عضو شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت سطح خیابان‌ها و معابر تبریز یادآور شد: این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای ششم شهر تبریز از ابتدای آغاز به‌کار این دوره بوده و متاسفانه عواملی چون عدم رسیدگی مطلوب به وضعیت آسفالت سطح شهر در سال‌های گذشته، نمک پاشی غیراصولی زمستانه و انجام غیرکارشناسی پروژه‌های ترمیمی این وضعیت را تشدید کرده است.

به گزارش خبرنگار ما از تبریز؛حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر قیمت قیر را یکی دیگر از دلایل کیفیت پایین آسفالت خیابان‌های تبریز دانسته و افزود: البته باید عدم برابری عرضه و تقاضا در این حوزه را نیز به این مورد اضافه کرد به‌طوری که حتی با وجود افزایش میزان تولید آسفالت از روزانه ۲۰۰ تن در دوره قبلی مدیریت شهرداری به یک‌هزار تن در دوره فعلی نیز تقاضای موجود در سطح شهر اشباع نمی‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شهرداری تبریز همچنین با اشاره به وجود برخی موانع و مشکلات فنی همچون فصل کاری محدود برای آسفالت‌ریزی در تبریز گفت: استقرار کارخانه تولید آسفالت تنها در یک نقطه از تبریز در کنار این محدودیت فصل کاری دست به دست هم می‌دهد تا به دلیل فاصله مکانئ و زمانی انتقال آسفالت از محل تولید تا نقطه مورد استفاده و دمای پایین هوا و سردسیر بودن خود تبریز شاهد کاهش کیفیت آسفالت استفاده شده نیز باشیم.

وی تصریح کرد: تولید کم آسفالت در کنار فصل کاری کوتاه دست به دست هم داده تا روند عملیات چاله‌زدایی در سطح شهر تبریز به کندی پیش برود با این حال شهردار تبریز وعده ترمیم آسفالت معابر بالای ۶ متر را تا پایان خرداد امسال داده و با وجود تاثیر بارش‌های نامنظم اخیر در کیفیت این روند شهرداری بر تحقق حداکثری این وعده تأکید دارد.

زعفرانچیلر تصریح کرد: وضعیت آسفالت خطوط بی. آر. تی به ویژه در محدوده‌هایی چون راه آهن و یا دروازه با توجه به حجم بالای تردد مسافر در این نقاط نیز بیشترین آسیب را دارد و مسؤولان شهرداری وعده رسیدگی به این موضوع در اسرع وقت را داده‌اند و ترمیم آسفالت در زیرگذرهای سطح شهر در فصل بهار نیز با توجه به نفوذ آب باران به لایه‌های زیرین پس از تراش سطح این معابر ریسک بالایی دارد و باید با حساسیت و دقت بیشتری انجام شود تا از تخریب مجدد آن جلوگیری شود.

وی از اجرایی شدن مصوبه شورای شهر برای احداث کارخانه دوم آسفالت در تبریز طی ماه‌های آینده خبر داد و بیان داشت: امیدواریم با نهایی شدن این امر در ماه‌های آینده علاوه بر افزایش کمی و کیفی تولید آسفالت، شاهد تسریع روند چاله‌زدایی سطح شهر نیز باشیم.