زنگ سومین دور از قرارهای خدمت شهرداری تبریز با حضور اصحاب رسانه به صدا در آمد
زنگ سومین دور از قرارهای خدمت شهرداری تبریز با حضور اصحاب رسانه به صدا در آمد
آرمان تبریز-اولین قرار خدمت از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز با حضور اصحاب رسانه در حوزه شهرداری منطقه ۷ برگزار شد.

آرمان تبریز-اولین قرار خدمت از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز با حضور اصحاب رسانه در حوزه شهرداری منطقه ۷ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، نخستین بخش از سومین دور از قرارهای خدمت شهرداری تبریز با حضور شهردار تبریز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، معاونین شهردار در شهرداری منطقه ۷ برگزار و مطالبات شهروندان که از طرف رسانه های محلی جمع آوری شده بود ارایه شد.

بر اساس اعلام یعقوب هوشیار شهردار تبریز، اصحاب رسانه به عنوان ارکان اصلی سومین دور از قرارهای خدمت شهرداری با احصاء مشکلات محلات و نگاه دقیق و ریزبینانه به عنوان بازوان مدیریت شهری نقش عمده ای دارند.

بر همین اساس، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با صدور فراخوان دعوت از اصحاب رسانه و اعلام آمادگی ۱۰ رسانه برای حضور در این جلسه اقدام کرد. در نهایت مشکلات احصاء شده در حوزه شهرداری منطقه ۷ توسط این ۱۰ رسانه در قالب یک کلیپ در جلسه امروز قرار خدمت پخش شده و موارد مطرح شده در آن مورد بررسی قرار گرفت.

شهریار نیوز، نصر نیوز، سون خبر، تبریز، عصر تبریز، تبریز بیدار، شمس نیوز، اذرانجمن، احرار نیوز و تبریز جوان از جمله رسانه هایی بودند که در این جلسه مشکلات منطقه را از دیدگاه رسانه مطرح کردند.

شهردار تبریز در این جلسه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: از کلیه رسانه‌هایی که مشکلات منطقه ۷ را احصا کرده اند تشکر و قدردانی می کنم چرا که تمام هدف این بوده مردم بدانند مجموعه رسانه‌ای تبریز در کنار مردم برای حل مشکلات آنها آماده است.

یعقوب هوشیار افزود: کلیپ مستند پخش شده در جلسه امروز باید ثبت شده و در قرار خدمت‌های بعدی مشخص شود که چه میزان از مشکلات مطرح شده حل شده است. این موضوعات فصل بندی شده و درخواست‌ها ثبت و تصاویر ضمیمه شود و تا یک هفته به منطقه ارجاع داده شود تا در قرار خدمت بعدی اولین مرور ما بررسی این موضوعات باشد.

وی با قدردانی از مشارکت رسانه ها در این اقدام نوآورانه، تصریح کرد: امیدوارم تمام رسانه‌های شهر در این حوزه ورود کرده و مشکلات شهری و مردم را گزارش کنند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم. خبرنگاران به میان مردم رفته و در محلات حضور یابند و در خصوص مشکلات مردمی مصاحبه بگیرند چرا که بیشتر مردم به رسانه‌های مجازی دسترسی ندارند.

به گفته شهردار تبریز، هر اندازه مردم مطالبه‌گر باشند و این مطالبه‌گری منتج به نتیجه باشد، رضایت عمومی نیز افزایش می یابد.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مورد اشاره در حوزه منطقه ۷ تبریز گفت: سال آینده شهرداری تبریز در حوزه آسفالت به محلات فرعی و توزیع آسفالت در آنها اقدام خواهد کرد. منطقه ۷ نیز باید پیگیر مشکل فاصلاب آخمقیه و آسفالت این محلات باشد. مقرر شده بود تا شهریور ۱۴۰۲ این مشکل فاصلاب حل شود.

وی در خصوص پارک ها و فضاهای ورزشی منطقه ۷ تصریح کرد: نواقص پارک‌ها و زمین‌های ورزشی هزینه چندانی ندارد و با تعویض چند چراغ و… در قالب استقبال از بهار می توان این پارک‌ها و اماکن را ساماندهی کرد.

شهردار تبریز ادامه داد: احصاء مکانی برای احداث سرویس بهداشتی، حل مشکلات مربوط به روشنایی معابر در محورها و ورودی های اصلی، جمع آوری صحیح و به موقع زباله، تعیین تکلیف زمین ورزشی اندیشه، فاصلاب کوی شهید صمدی، تعیین تکلیف اراضی رها شده در شهرک اندیشه، فضاسازی معابر پیرامون پالایشگاه و پتروشیمی در راستای مسئولیت اجتماعی این مجموعه ها و… و. از جمله موارد مطرح شده توسط اصحاب رسانه در این جلسه بود که پیگیری خواهد شد.