آرمان تبریز-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی بر اهتمام ویژهی این اداره کل برای رونق مصرف فرهنگی در استان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز ؛”محمد محمدپور” که در نخستین نشست اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان استان سخن میگفت، اظهار داشت: مصرف کالاهای فرهنگی، فعالیتی اجتماعی است و به واسطه آن فرهنگ تولید و بارور شده و نضج مییابد.
وی افزود: مصرف فرهنگی سبک خاصی از زندگی ما را شکل میدهد و بخشی از نیازهای ما را مرتفع ساخته و سامان میبخشد و از آنجایی که حفظ فرهنگ ملی و بومی مقولهای مهم و اثرگذار است، شناخت پیشینه و داشتههای فرهنگی ملی و بومی و ارائه آن برای مخاطبان برای تحریک ذائقهی مصرف فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.
محمدپور تصریح کرد: یکی از دغدغه های مهم در هر جامعهای این است که چه عواملی نوع و میزان مصرف فرهنگی و کالاهای فرهنگی را تعیین میکنند.
وی افزود: مصرف فرهنگی نقش مهمی در رونق اقتصاد فرهنگ نیز دارد و از این رو در حال حاضر مصرف کالاهای فرهنگی و برنامهریزی درباره الگوی مصرف کالاهای فرهنگی یکی از مسائل مورد توجه برنامهریزان فرهنگی کشور و استان است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همراهی اهالی فرهنگ و هنر و برنامهریزی در این راستا، سعی در ارتقای شاخص مصرف فرهنگی در جامعه دارد.
محمدپور در ادامه با ابراز خرسندی از تشکیل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان استان، از اعضای هیات مدیره این شرکت خواست تا اقدامات لازم را در جهت شناسایی نیازهای صنف ناشران و کتابفروشان و مرتفع نمودن آن انجام دهند.
وی، تعامل این مجموعه با سایر نهادها در داخل و خارج استان و بهرهگیری از ظرفیتها و پتانسیلهای استان در حوزه چاپ و نشر را برای گسترش و تعمیق فعالیتهای شرکت تعاونی یاد شده حائز اهمیت دانست و خواستار ساماندهی حوزهی نشر و توزیع کتاب توسط این مجموعه شد.
گفتنی است شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان استان با هدف کمک به توسعه و رشد کمی و کیفی صنعت نشر تشکیل شده و فرخ قربانی نامور، سعید جلالی، نورالله پورشریف، اصغر عباسپور، محمد عمیدی،محمد زارع و جعفر شکوریان اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی ناشران استان را تشکیل میدهند.