برق تبریز، پیشرو در ارائه‌ی خدمات غیر حضوری
برق تبریز، پیشرو در ارائه‌ی خدمات غیر حضوری
آرمان تبریز-مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تبریز، این شرکت را پیشرو در ارائه‌ی خدمات غیرحضوری جهت آسایش و رفاه هر چه بیشتر مردم و مشترکان دانست.

آرمان تبریز-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، این شرکت را پیشرو در ارائه‌ی خدمات غیرحضوری جهت آسایش و رفاه هر چه بیشتر مردم و مشترکان دانست.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، عادل کاظمی در نشست خبری با اهالی رسانه در مورد خدمات غیرحضوری شرکت گفت: شرکت توانیر از ابتدای سال ۹۸، به اجرای طرح‌های مختلفی در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق دست زده که موجب تلاش و تکاپوی بیشتر بخش توزیع شده است. طی یک و سال و نیم گذشته، طرح‌‌هایی چون طرح قبض سبز، طرح چاوش، طرح هما، طرح سیما، طرح کاهش تلفات، توسعه‌ی کنتورهای فهام، طرح سنم، طرح امید برق و طرح سبز خدمات در این راستا به اجرا درآمده‌‌اند.

کاظمی در تشریح طرح خدمات سبز گفت: از ابتدای مهرماه ۹۸، طرح قبض سبز با هدف تغییر صورت‌حساب‌های قبض مصرفی از شکل کاغذی به دیجیتال به مرحله‌ی اجرا درآمده است. این طرح با وجود موارد پیچیده و عدیده‌ی خود از جمله عدم دسترسی صحیح به شماره‌ی مشترکان و صحت تماس‌ها، امروز به شکل تقریبا کاملی اصلاح شده و در حال حاضر، طرح قبض سبز در شرکت توزیع نیروی برق تبریز، به نحو احسن اجرا می‌شود.

وی هدف طرح چاوش را استانداردسازی ولتاژ برق مصرفی مشترکان عنوان کرد و افزود: پایش ولتاژ مشترکان، حکایت از استاندارد ولتاژ بیش از ۹۸ درصد مشترکان برق تبریز دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این رقم را باز هم افزایش دهیم.

به گفته‌ی وی؛ طرح هوشمندسازی حوادث و اتفاقات با عنوان «طرح هما» از دیگر طرح‌های اجرایی شرکت توانیر در راستای تحول دیجیتال صنعت برق است. با اجرای این طرح، مشترکان قادر هستند درخواست‌های خود از جمله مشکل خاموشی، اختلال در شبکه و …را پیگیری کنند و تمامی مراحل مختلف اجرای کار به اطلاع آنها می‌رسد. همچنین از طریق طرح هما، اکیپ‌های اعزامی به صورت لحظه‌ای پایش، کنترل و ارزیابی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز یادآور شد: یکی دیگر از طرح‌ها، طرح سیما است و شرکت توانیر با هدف پایش شاخص‌های خدمت‌رسانی به مردم، از طریق سازوکارهای ایجادشده به صورت لحظه‌ای پایش می‌شوند و وضعیت خدمات‌رسانی تمامی شرکت‌های توزیع توسط توانیر رصد می‌شود. این امر موجب رقابت هر چه بیشتر و بهبود کیفیت عملکرد شرکت‌های توزیع می‌شود.

کاظمی، توسعه‌ی کنتورهای فهام را در راستای افزایش خدمات غیرحضوری برق تبریز دانست و خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، تنها ۱۴۷ مشترک سنگین برق تبریز، از کنتور فهام بهره‌مند بودند اما این آمار در حال حاضر به ۵۰۰۰ کنتور هوشمند فهام ارتقا یافته و سعی داریم با تلاش همکاران، تمامی مشترکان سنگین برق تبریز را به کنتور فهام مجهز کنیم. با تجهیز مشترکان به کنتور هوشمند، امکان رصد آنها در هر ۱۵ دقیقه میسر شده و دیگر لزومی برای مراجعه‌ی حضوری کنتورخوان نیست و ضمن بالا رفتن صحت و دقت، در مدیریت مصرف و پیک‌سایی نیز گام‌های بزرگی برداشته شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح سنم که سامانه‌ی نظارت بر اجرای طرح است، وضعیت اجرای پروژ‌ه‌های سرمایه‌ای شرکت‌های توزیع پایش و نظارت می‌شود. سامانه‌ی این طرح نیز در شرکت نصب شده و مراحل پیاده‌سازی را طی می‌کند.

مشترکان پرمصرف در ایام پیک سال در اولویت خاموشی قرار می‌گیرند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز به اجرای طرح برق امید از ابتدای آبان ماه ۹۹ اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح هزینه‌ی برق مصرفی مشترکان برق تبریز با مصرف حداکثر ۸۰ کیلووات ساعت در ماه‌های عادی و ۱۰۰ کیلو وات در ماه‌های گرم سال، رایگان محاسبه خواهد شد. مشترکان با مصرف ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه، مشترکان خوش‌مصرف محسوب می‌شوند و مشترکان با مصرف بیشتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت مشترکان پرمصرف نامیده می‌شوند و این عده از آغاز اجرای طرح ۶ ماه فرصت دارند مصرف خود را به زیر ۲۰۰ کیلووات ساعت برسانند و در غیر این‌صورت تعرفه‌ی برق مصرفی آنها با افزایش ۱۰ درصدی محاسبه خواهد شد و در ایام پیک تابستان نیز در صورت وجود کمبود در تولید در اولویت خاموشی قرار می‌گیرند.

ارائه ۴۰ خدمت غیرحضوری در برق تبریز

عادل کاظمی با اشاره به اینکه شرکت‌های توزیع در حال حاضر حدود ۸۰ خدمت را به مردم ارائه می‌دهند، گفت: در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم، ارائه‌ی خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر و شرکت توزیع نیروی برق تبریز قرار گرفته است و در این راستا از آذرماه سال جاری ۴۰ خدمت به صورت کاملا غیرحضوری به مردم ارائه می‌شود.

کاظمی ادامه داد: با ثبت نام در این سامانه، مشترکان می‌توانند تمامی خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطه‌ای دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در جهت تحقق دولت الکترونیک، کلیه‌ی خدمات شرکت توزیع نیروی برق تبریز به شهروندان غیرحضوری شده و هیچگونه خدمتی به صورت حضوری در ستاد و امور‌های تابعه‌ی برق پذیرفته نخواهد شد، یادآور شد: شهروندان می‌توانند با دریافت اپلیکیشن «برق من» از نرم‌افزار کافه بازار، سایت برق امید به آدرس bargh-omid.ir و پورتال شرکت به آدرس www.toztab.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.