صرفه جویی در وقت و سهولت دسترسی مهمترین مزایای خدمات غیرحضوری
صرفه جویی در وقت و سهولت دسترسی مهمترین مزایای خدمات غیرحضوری
آرمان تبریز-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اینکه این شرکت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک دارد،گفت: تبریز جزو یکی از بزرگترین شرکت‌های توزیع از نظر تعداد مشترکین در کشور است.

آرمان تبریز-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اینکه این شرکت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک دارد،گفت: تبریز جزو یکی از بزرگترین شرکت‌های توزیع از نظر تعداد مشترکین در کشور است.

عادل کاظمی که در نشست خبری در جمع خبرنگاران برنامه های این شرکت را تشریح می کرد، افزایش سرعت و کیفیت، صرفه جویی در وقت، هزینه و سهولت دسترسی رااز مهمترین مزایای خدمات غیرحضوری برشمرد و افزود: خدمات غیرحضوری این شرکت در سه محور تحولات صنعت برق ، سامانه برق من و خدمات غیرحضوری ارائه شده در پروتال شرکت توزیع برق تبریز در جهت رضاتمندی مردم  صورت گرفته است.

کاظمی تصریح کرد: شرکت توانیر در راستای تحولات صنعت برق اولین طرح این تحولات را اوایل سال۹۸ با عنوان طرح قبض سبز آغاز کرد تا صورتحسابهای برق به صورت دیجیتالی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی طرح دیگر را طرح چاوش عنوان کرد و گفت: این طرح همزمان با کل کشور در تبریز به منظور مدیریت ولتاژ برق و رضایت‌مندی مشترکین و نیز در راستای پایداری شبکه اجرا می‌شود.

کاظمی طرح هما (هوشمندسازی مرکز حوادث و اتفاقات) را به عنوان یکی از طرح‌های تحول توزیع در شرکت توانیرعنوان کرد و گفت: نظارت بر صحت عملیات رفع خاموشی مشترکان، اشکالات شبکه‌ی توزیع برق، مدیریت هوشمند اکیپ‌های اجرایی از دستاوردهای طرح هما می باشد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریزافزود:هنگام رخداد خاموشی، مشترکان از طریق سامانه‌هایی چون سامانه‌ی مرکز تماس۱۲۱، سامانه‌ی برق من جهت پیگیری وضعیت و اطلاع از زمان وصل خاموشی، درخواست رفع خاموشی خود را اعلام می‌کنند.

 وی طرح سیما را نیز به عنوان طرح پایش لحظه ای شاخص های خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: در این طرح ۳۷ شاخص خدمات مشترکین و بهره برداری که با مردم ارتباط مستقیم دارند پایش می‌شوند تا کیفیت ارائه خدمات به مردم به صورت لحظه ای ارزیابی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: در راستای بهبود تلفات و کاهش طرحهای تلفات توزیع برق، تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگه‌دار یکی از پروژه‌های مهم توزیع برق است که با اجرای آن، قطعی برق، اتصالی، برق گرفتگی، تلفات، مخاطرات و… به شدت کاهش می‌یابد.

کاظمی با اشاره به اینکه ۶۳۰۰ کیلومتر کابل فشار ضعیف توزیع برق در محدوده تبریز، اسکو و آذرشهر داریم، خاطرنشان کرد: تا اوایل سال ۹۸ حدود ۶۷۰ کیلومتر از کابل مسی شبکه اصلاح شده بود که این رقم تا به امروز به ۱۰۱۰ کیلومتر رسیده است. ۴۰۰ کیلومتر هم در مراحل تامین کابل هستیم و تا سه سال آینده شبکه فشار ضعیف را به کابل خودنگه‌دار تبدیل کرده و تلفات و مخاطرات را به حداقل ممکن می‌رسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ، همچنین از طرح فهام به عنوان طرح فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی نام برد و گفت: در این طرح نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف صورت می گیرد.

وی اظهار داشت:در سال ۹۸، ۱۴۷ مشترک پرمصرف برق تبریز و امسال  نیز ۵۰۰۰ مشترک صنعتی  به کنتور هوشمند فهام مجهز شده‌اند .

  کاظمی طرح امید را نیز یکی دیگر از طرحهای توزیع برق عنوان کرد و گفت:بر اساس این طرح که از آبانماه امسال شروع شده است مشترکانی که میزان انرژی برق مصرفی آنها بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات است جزو مشترکان خوش مصرف و بالاتر از ۲۰۰ کیلووات پرمصرف می باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این طرح با سیاست های تشویقی تلاش می کنیم مشترکان پرمصرف به خوش مصرف و خوش مصرف به کم مصرف تبدیل شوند، افزود: برای مشترکان پرمصرف ۶ماه فرصت داده می شود تا مصرف خود را متناسب کرده و جزو مشترکان خوش مصرف شوند در غیر این صورت باید از سلول های خورشیدی برای تولید انرژی استفاده کنند.

کاظمی تعداد مشترکین کم مصرف در کشور را  ۹ میلیون عنوان کرد و افزود: در حوزه تبریز ۲۳ درصد کل مشترکین کم مصرف و ۱۵ درصد مشترکین خانگی و تجاری پرمصرف هستند و با اجرای این طرح امیدواریم ۱۰ درصد مصرف برق در کشور کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از راه‌اندازی اپلیکیشن غیرحضوری برق با ارائه‌ی ۴۰ نوع خدمت به نام «برق من» خبر داد و گفت: مشترکین می توانند با ثبت نام در این سامانه، تمامی خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطه‌ای دریافت کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با دریافت اپلیکیشن «برق من» از نرم‌افزار کافه بازار، سایت برق امید به آدرس bargh-omid.ir و پورتال شرکت به آدرس www.toztab.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کاظمیبا اشاره به ویژگی‌های این نرم‌افزار گفت: اپلیکیشن «برق من» از امکاناتی همچون نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض، امکان پرداخت آنی قبض، نمایش سوابق پرداخت، نمایش سوابق مصرف، ثبت قرائت توسط مشترک (خوداظهاری) ، نمایش ماشین حساب تعرفه برای مدیریت مصرف، امکان ثبت درخواست انشعاب جدید و امکان پیگیری و پرداخت هزینه انشعاب، امکان ثبت درخواست تفکیک و ادغام، امکان ثبت درخواست تغییر نام و مکان، امکان ثبت درخواست جمع‌آوری و وصل انشعاب و امکان ثبت درخواست آزمایش کنتور برخوردار است و مشترکان پس از نصب این نرم‌افزار می‌توانند از خدمات غیرحضوری بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های انجام یافته توسط شرکت توزیع برق اشاره کرد وگفت: ۳۵ میلیارد ریال از طرح های توزیع برق تبریز که مراحل نهایی را طی می کند در یک ماه آینده به پایان می رسد .

کاظمی با اشاره به اینکه ارزش طرح های اتمام شده برق تبریز تا کنون ۸۵۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: سال آینده نیز ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش طرح های اتمام یافته خواهد بود.