یادداشت /سخنی چند با فرهنگیان کشورم ایران
یادداشت /سخنی چند با فرهنگیان کشورم ایران
آرمان تبریز-پیرو انتشار تحلیل های مختلف در حوزه آموزش طبقاتی و تبعیض درحق فرهنگیان ایران در سفره دولت عده ای برای تشکیک در صداقت نوشتار من و دوستان دیگر عدالت خواه طرح احتمالی مسائل شخصی با مدیران کهنه شده وزارت آموزش،و پرورش و ...را دامن می زنند.

آرمان تبریز-پیرو انتشار تحلیل های مختلف در حوزه آموزش طبقاتی و تبعیض درحق فرهنگیان ایران در سفره دولت عده ای برای تشکیک در صداقت نوشتار من و دوستان دیگر عدالت خواه طرح احتمالی مسائل شخصی با مدیران کهنه شده وزارت آموزش،و پرورش و …را دامن می زنند.

عزیزان عنایت داشته باشند که بنده بازنشسته فرهنگی کشورم و هیچ بده بستانی با آموزش و پرورش ندارم .
وآنچه می گویم بر خواسته از یک واقعیت و احساس مسئولیت فرهنگی و اجتماعی و اندوخته ۴۰ سال تجربه یک معلم ایرانی می باشد .
بنده به شخصه از هیج شخص و نهادی دل پر نداشته و ندارم.

حقیقتاً یاداشت های استاد سحرخیز بسیار پربار و منطبق با واقعیت ها و … می باشد و ارزش چندین بار تکرار را دارد.

حتما همکاران اطلاع دارند که نوشتن هر پست تحلیلی حداقل دو ساعت وقت می بردتا مبانی نظری و سوابق و مستندات بررسی و تایپ شودکه هیج کدام از اینها حسب وظیفه و یا به قول عده ای ازباب نفرت نیست بلکه صرفاً از بعد اطلاع رسانی و هم افزایی و تلاش برای افزایش سطح آگاهی فردی و اجتماعی است.

یقینا هیج تحولی ممکن نخواهد شد ،مگر سطح آگاهی اجتماعی مردم ارتقا یابد.

چرا که رفتار مسئولان نیز برآیند رفتارها و تواناییهای من و شماست.

بهتر است همه مادران و پدران و کودکان سرزمین من به این سطح از آگاهی ارتقا یابند که
باور نمایند آموزش در ایران طبقاتی شده است.

هر معلم ایرانی خوب متوجه است که
آموزش و تربیت حاصل سیستم است که
ابزار، معلم، فضا، تغذیه، سطح اقتصاد خانواده، ژنتیک ، مشاوره، مدیریت و…. در آن هر کدام توام با وزن متفاوت در فرایند تربیت و اموزش موثرند
وقتی که شما در این کشور با ادعای عدالت در اول انقلاب و این همه شهید و مجاهدت تحولی را شروع کردید نمی توان فرزندان افراد با امکان مالی و قدرت را از بدنه جامعه جدا کرده و انها را دربشقاب چیده و زیر سقف سالن مرفه آموزش و تربیت داده و۸۵درصد کودکان کشور را به بی دفاع به دامن آفات فرستاد.

طبیعی است که محصول این دو با هم نمی توانند برای کسب موقعیت های اجتماعی و اقتصادی، رقابت کنند.

به صراحت باید فریاد بزنیم که

اگر قرار بود نوچه ها ی مدیران و ثروتمندان در ناز و نعمت و سوا از فرزندان این کشور آموزش،و تربیت و زندگی و عیش و ….داشته باشندمحمد رضا پهلوی مناسب تر از این همین بر نامه ها را دنبال می کرد.

پس شما عملا می گویید مردم اشتباه کرده در انقلاب از عدالت صحبت کرده؟
ومعتقدید راهی جز تبعیض و نوچه پروری در این کشور ممکن نیست ؟

همه سران و کسانی که به ترقی کشور و اهداف انقلاب اعتقاد دارند باید متوجه باشند
که ۳۰ سال پیش سر مجلس و شورای نگهبان و انقلاب اسلامی در صدور مجوز به آموزش طبقاتی کلاه گشادی تا خرخره رفته وشاید به جرات بتوان گفت در اثر ندانم کاری هم اکنون جمهوری اسلامی در ذات خود عوامل بر اندازی خود را با ترویج آموزش طبقاتی پرورش می دهد!!!

آموزش طبقاتی همان آموزش عصر ساسانی است که امروزه برای بقیه مردم خواندن نوشتن و برای نوچه ها آموزش فنی و …..جریان داده و بردگی و استثمار نیروی انسانی را نیز در جریان عملکرد خود به نمایش می گذارد.

اکنون به هر شکل ممکن باید مردم توقف آموزش طبقاتی را به شکل قانونی مطالبه نموده و جز ملی شدن مدارس طبقاتی به کمتر از آن رضایت ندهند.

  • منبع خبر : خبرگزاری آریا