به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی؛ فراهم شدن امکان ثبت غیرحضوری شکایت در دیوان عدالت
به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی؛ فراهم شدن امکان ثبت غیرحضوری شکایت در دیوان عدالت
آرمان تبریز-با راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیک دیوان عدالت اداری، از این پس امکان ثبت غیرحضوری شکایت در دیوان فراهم است.
آرمان تبریز-با راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیک دیوان عدالت اداری، از این پس امکان ثبت غیرحضوری شکایت در دیوان فراهم است.
به گزارش آریا و به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در اجرای تکلیف مقرر در ماده ۲۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، درگاه اخذ دادخواست الکترونیک دیوان عدالت، با حضور ریاست و معاونان دیوان افتتاح شد.
به این ترتیب ثبت دادخواست‌های بدوی و تجدیدنظر در این مرجع از طریق اینترنت و بدون حضور فیزیکی برای شکات و دستگاه‌های اجرایی طرف شکایت امکان‌پذیر شد.
این اقدام که در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه و تکریم ارباب رجوع و تسهیل در امور قضایی صورت گرفته، نیاز به مراجعه حضوری در دیوان عدالت اداری و صرف هزینه فرصت و هزینه ایاب و ذهاب را منتفی کرده است.
همچنین راه‌اندازی این سامانه در اعمال فاصله اجتماعی که از تدابیر مهار ویروس کروناست نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.
شکاتی که مایل به ثبت دادخواست بصورت غیرحضوری هستند، می‌توانند با داشتن کد ثنا که قبلاً از دفاتر خدمات قضایی اخذ کرده‌اند، وارد سامانه شده و پس از احراز هویت الکترونیکی دادخواست بدوی یا تجدیدنظر خود را در سامانه ثبت و هزینه دادرسی را پرداخت کنند.
در این مراسم همچنین دسترسی به نسخه یک “سامانه آراء صحیح” با قرار گرفتن بر بستر وب، در اختیار عموم افراد جامعه قرار گرفت.