رویداد بین المللی “استارتاپ ویکند” صنعت برق
رویداد بین المللی “استارتاپ ویکند” صنعت برق
آرمان تبریز-شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با همکاری مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز رویداد بین المللی استارتاپ ویکند صنعت برق را برگزار می‌کنند.

آرمان تبریز-شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با همکاری مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز رویداد بین المللی استارتاپ ویکند صنعت برق را برگزار می‌کنند.
مهندس اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی طی گفتگویی، اظهار داشت: ایده برپایی این رویداد علمی – تجربی بر اساس سیاستهای وزارت نیرو و صنعت برق مبنی بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل استارتاپها و تحقیقات علمی نخبگان کشور و به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشی و تحقیقاتی بین شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و مرکز رشد دانشگاه تبریز در راستای همکاری با استارتاپ ها و شرکت های نوپا حاصل و تصمیم گیری شد،
مهندس فرج نیا با بیان این که این رویداد بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، به صورت بین‌المللی در تاریخ سوم اردیبهشت سال ۹۹ ( ۲۲آوریل ۲۰۲۰ ) برگزار خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس تصمیمات انجام شده و پوستر منتشره ، مهلت دریافت ایده توسط دبیرخانه استارت آپ ویکند صنعت برق که در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز مستقر است تا ۸ اسفند ۹۸ (۲۷ فوریه ۲۰۲۰ )تعیین شده و نتایج مرحله اول معرفی ایده های پذیرفته شده نیز ۱۳ اسفند ( سوم مارس ) خواهد بود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ادامه گفتگوی خود با بیان اینکه این رویداد علمی – تجربی در جهت حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر ایده های نو و تجاری سازی آنها در حوزه صنعت برق و در کنار آن، رفع چالش های موجود در این صنعت برگزار می گردد، افزود: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با هدف مشارکت دادن دانشگاهیان و متخصصین این حوزه ، با نگاه ویژه به استارتاپها و شرکت‌های دانش‌بنیان تصمیم به برگزاری این رویداد بزرگ صنعت برق کشور با همکاری مرکز رشد دانشگاه تبریز نموده است.
وی با تاکید بر اینکه برنامه های” مدیریت سمت تقاضا” شامل همه فعالیت های تغییر الگوی مصرف انرژی مشترکین، افزایش بهره وری انرژی، کاهش تقاضای انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است، تصریح کرد: در حالت کلی نگاه مطلوب ما در این استارتاپ ویکند حول سه محور اصلی کاهش پیک بار، مدیریت مصرف انرژی و تحول دیجیتال در صنعت برق خواهد بود.
مهندس فرج نیا در تشریح و هدف گذاری شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی برای هر یک از این محورها در این رویداد علمی – تجربی استارتاپ ویکند صنعت برق ، به موارد ذیل اشاره کرد:
– کاهش پیک بار:
جهت افزایش بهره وری انرژی از طریق کاهش پیک بار و تولید بار پایه طراحی شده است به گونه ای که بتوان بهره وری انرژی را افزایش داد.
– مدیریت مصرف انرژی :
این نوع از برنامه‌ها جهت ترغیب مصرف کنندگان به کاهش مصرف و یا انجام فعالیت ها با استفاده از انرژی کمتر، که در نهایت منجر به کاهش مصرف کل انرژی می شود، انجام می پذیرد.
– تحول دیجیتال در صنعتبرق :
توسعه کاربرد فناوری ها و تکنولوژی های نوین و تکنیک ها برای فرآیند ها و برنامه های کاربردی و مدیریت اطلاعات در صنعت برق با تغییر در الگوهای ارزش آفرینی از جمله جدیدترین روش های مرتبط است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود اظهار داشت که علاوه بر موارد اصلی، باید در برنامه های صرفه جویی در مصرف انرژی از مواردی مانند استقرار امکانات و تجهیزات با راندمان بالا، اصلاح تاسیسات موجود، ترویج فناوری های با راندمان بالا و طرحهای با بازگشت سرمایه مناسب و نصب کنتورهای هوشمند و سرمایه‌گذاری‌های مناسب نیز بهره گرفت.
وی در پایان گفتگوی خود همچنین تصریح کرد که فعالیت های مرتبط با مدیریت تقاضا باید مهمترین عامل در کلیه تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی و سیاست گذاری ها به منظور ایجاد قابلیت اطمینان بالا و شبکه های انرژی برق پایدار به جد مد نظر قرار گیرد.