صنعت کفش جزو صنایع مادر تبریز است
صنعت کفش جزو صنایع مادر تبریز است
آرمان تبریز-دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز گفت: صنعت کفش تبریز جزو مشاغل پر رونق شهر تبریز است.

آرمان تبریز-دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز گفت: صنعت کفش تبریز جزو مشاغل پر رونق شهر تبریز است.
به گزارش خبرنگار ما؛ کریم صادق زاده تبریزی در حاشیه رونمایی از پوستر نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز در جمع خبرنگاران گفت: صنعت کفش تبریز در اشتغال جوانان در این شهر صنعتی نقش بسزایی دارد.
صادقزاده خاطر نشان کرد: اهمیت این شغل به قدری است که رییس جمهور و رییس قوه مقننه در سفرهای خود به این کلانشهر صنعتی از بازار کفش تبریز بازدید کرده اند.
وی با بیان اینکه صنعت کفش تبریز در کنار صنایع فرش جزو برند تبریز هستند افزود: این صنعت از دیر باز در این شهر شغل آبا و اجدادی خیل کثیری از شهروندان تبریزی بوده است و در حال حاضر نیز جز یکی از شغل های پر رونق است.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در ادامه خاطر نشان کرد: اگر امروز صنایع دستی تبریز بر سر زبان ها است به برکت تلاش ها و فعالیت های این عزیزان است و در همین راستا و در راستای اساسنامه و مرامنامه خانه کارگر در جهت حمایت از تولید ملی و تجلیل از زحمات پیشکسوتان عرصه تولید و صنعت بویژه صنعت کفش تبریز نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش را با همراهی و همکاری اتحادیه تولیدکنندگان کفش و دیگر عزیزان در شهر تبریز برگزار کنیم.
وی در ادامه بیان داشت: نباید فراموش کرد که صنعت کفش جزو صنایع مادر در این شهر است و باید تمام مسئولین شهری و استانی از این حرفه و صنعت حمایت کنند.
صادق زاده با اعلام اینکه در شهر تبریز بیش از ۲۵۰۰ واحد دارای پروانه کسب در صنعت کفش فعالیت می کنند، اضافه کرد: بیش از ۴۵ هزار نفر بطور مستقیم و ۱۵ هزار نفر بصورت غیر مستقیم با این صنعت در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: در این همایش ۱۲ نفر از پیشکسوتان عرصه کفش دست دوز که عمر خود را در این راه سپری کرده اند تجلیل خواهد شد.
صادق زاده در پایان از تلاش های ارزنده اتحادیه تولید کنندگان کفش و چرم تبریز در جهت حفظ کرامت انسانی کارگران صنعت کفش تقدیر و تشکر کرد.

حسین زاده، دبیر نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز:
این همایش در معرفی پتانسیل ها و توانمندیهای استادکاران توانمند صنعت کفش دست دوز تمام چرم تبریز نقش بسزایی خواهد داشت
عین اله حسین زاده دبیر نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز نیز در این نشست گفت: این همایش با هدف ارج نهادن به تلاش های پیشکسوتان گرانقدر صنعت کفش تبریز با حمایت اتحادیه کفاشان تبریز و انجمن کفش تبریز و با مشارکت خانه کارگر تشکیلات تبریز و شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز ۶ آذرماه سال ۱۳۹۸ در تبریز برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در این همایش از « اولین کارت پستال صنعت کفش تبریز به نام ماندگاران کفش تبریز» نیز رونمایی می گردد؛ افزود: نهادینه کردن سنت حسنه تجلیل و ارزشگذاری به موسپیدان صنعت کفش تبریز و همچنین معرفی کفش دست دوز تمام چرم تبریز و تشویق جوانان به این شغل هنری از دیگر اهداف این همایش می باشند.
دبیر نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز، تصریح کرد: این همایش قطع یقین در معرفی پتانسیل ها و توانمندیهای استادکاران توانمند صنعت کفش دست دوز تمام چرم تبریز نقش بسزایی خواهد داشت.
حسین زاده در خاتمه با تشکر از حامیان مالی و مشارکت کنندگان در این همایش، گفت: امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی بتوانیم ضمن معرفی بیشتر صنعت کفش تبریز به ایران و جهان، در ایجاد ارتباط این صنعت با اقشار مختلف جامعه و بخش دولتی و خصوصی در راستای توسعه این صنعت موفق عمل نمائیم.

منافی، نایب رئیس اتحادیه کفاشان تبریز:
برگزاری این همایش، حرکتی مبارک در جهت ارزشگذاری به پیشکسوتان عزیز می باشد
حسین منافی نائب رئیس اتحادیه کفاشان تبریز هم در این نشست به تشریح برخی مشکلات این صنعت پرداخته و گفت: تبریز مهد صنعت چرم و کفش در کشور و همطراز با کشور ایتالیا بوده و اگر این صنعت به این مرحله رسیده و به عنوان یک صنعت هنری مورد توجه همه می باشد، در سایه تلاش های پیشکسوتان عزیز است.
وی افزود: برگزاری این همایش حرکتی مبارک در جهت ارزشگذاری به پیشکسوتان عزیز می باشد که اتحادیه از این اقدام خوب حمایت کرده و قطع یقین گامی مهم در ارج نهادن به تلاش های چندین ساله پیشکسوتان در اعتلای صنعت کفش دست دوز چرمی است.
نائب رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در خاتمه به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته اتحادیه در جهت معرفی بیشتر صنعت کفش پرداخت و گفت: تمام تلاش بنده و تک تک اعضای محترم هیئت مدیره برای معرفی پتانسیل ها و توانایی های صنعتگران تلاشگر این صنعت می باشد.
شایان ذکر است: قبل از نشست خبری رونمایی از پوستر نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز با حضور صادق زاده عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز، جمعی از پیشکسوتان و کارآفرینان صنعت کفش تبریز، هیئت مدیره اتحادیه کفاشان تبریز و تعدادی از تولیدکنندگان کفش برگزار و از پوستر این همایش رونمایی گردید.
این همایش برای اولین به شکل منسجم و با محوریت تجلیل از پیشکسوتان در کلانشهر تبریز در محل تالار اندیشه سازمان زیبامنظر و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز برگزار می شود.