اتمام حفاری خط ۲ متروی تبریز تا پایان امسال
اتمام حفاری خط ۲ متروی تبریز تا پایان امسال
آرمان تبریز-وزیر کشور در بازدید از عملیات خط 2 قطار شهری تبریز از تامین فاینانس خط دو متروی این شهر تا آماده‌سازی تونل و ایستگاه‌ها خبر داد.
آرمان تبریز-وزیر کشور در بازدید از عملیات خط ۲ قطار شهری تبریز از تامین فاینانس خط دو متروی این شهر تا آماده‌سازی تونل و ایستگاه‌ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما از تبریز؛ احمد وحیدی صبح امروز در بازدید از ایستگاه شماره سه خط ۲ مترو تبریز با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه مترو و امور آن  پیشرفت خوبی دارد، گفت: خط ۲ مترو تبریز شامل ۲۰ ایستگاه بوده و عملیات اجرایی آن در هر ایستگاه در دست اقدام است که با توجه به پیشرفت‌های انجام یافته، حفاری خط ۲ تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.
وحیدی خواستار تسریع در عملیات اجرایی پروژه خط ۲ مترو شد و ابراز امیدواری کرد بهره برداری از این طرح زودتر از موعد برنامه ریزی شده تا سال ۱۴۰۳ آغاز شود.
شهردار تبریز نیز گفت: خرید ریل فاز اول خط ۲ انجام شده و زیرسازی آن در دست اقدام است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته این خط تا  دو و نیم سال آینده تکمیل می‌شود.
یعقوب هوشیار از پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی خط ۲ مترو خبر داد و افزود: تمام تلاش ما این است که عملیات اجرایی در پروژه مترو را تسریع کرده و با بهره برداری از آن  شاهد افزایش رضایت شهروندان و بهره مندی آنان  از امکانات عمومی و رفاهی در شهر باشیم.
همچنین با حضور وزیر کشور، عملیات ساخت خط ۳ مترو تبریز آغاز شد.
اتمام حفاری خط ۲ متروی تبریز تا پایان امسالاحمد وحیدی با بیان اهمیت خط ۳ مترو تبریز و لزوم شروع هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی گفت: خط ۲ مترو با فاینانسی که اخذ کرده در حال احداث است و خط ۳ نیز با فاینانس دولتی آغاز می‌شود و تاکنون ۱۷ میلیارد تومان برای خط ۳ مترو واریز شده است.
شهردار تبریز نیز گفت: خط ۳ مترو  که از ترمینال بزرگ تبریز جنب بزرگراه شهید کسایی آغاز و با عبور از خیابان مشروطه، خیابان شریعتی، در منطقه میارمیار با خطوط یک و دو دارای ایستگاه تبادلی است و پس از عبور از هسته مرکزی شهر، به طرف مراکز پرتراکم جمعیتی در خیابان انقلاب و شهرک ارم امتداد پیدا می‌کند و با عبور از جنب بیمارستان عالی نسب به شهرک رضوان شهر منتهی می‌شود.
برآورد اولیه اجرای این خط ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.
خط ۳ قطار شهری تبریز به طول ۱۰ کیلومتر با ۱۰ ایستگاه به صورت تونل دوقلو با قطر داخلی ۶ متر همانند تونل‌های عمیق خط یک اجرا می‌شود.
حداکثر عمق مسیر این خط ۲۷ متر از سطح زمین است و در افق طرح، تعداد مسافر در هر ساعت در هر جهت ۲۳ هزار نفر و تعداد مسافر سالیانه این خط نیز حدود ۱۱۰ میلیون نفر پیش‌بینی شده است