گزارش امروز شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور همان گزارش ۶ ماه قبل است
گزارش امروز شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور همان گزارش ۶ ماه قبل است
آرمان تبریز-استاندار آذربایجان‌شرقی از سرعت اجرای طرح دو خطه کردن راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ابراز نارضایتی کرد و گفت: گزارشی که شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور امروز ارایه کرد، همان گزارش 6 ماه قبل است.

آرمان تبریز-استاندار آذربایجان‌شرقی از سرعت اجرای طرح دو خطه کردن راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز ابراز نارضایتی کرد و گفت: گزارشی که شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور امروز ارایه کرد، همان گزارش ۶ ماه قبل است.
محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح دوخطه کردن راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز افزود: متاسفانه ساخت ایستگاه و راه دسترسی آن پیشرفت خوبی ندارد و در این خصوص از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به دلیل انتخاب پیمانکارهای ضعیف گله مند هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخاب پیمانکاران ضعیف برای راه های دسترسی و ایستگاه خط آهن در بستان آباد موجب شده که سرمایه گذاری با این بزرگی به خاطر ایستگاه معطل بماند.

وی با اشاره به عزم دولت برای اتمام خط‌آهن میانه – تبریز به رغم دشواری های مالی گفت: برای تکمیل این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پورمحمدی تشریح کرد: از مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ۲۲ میلیارد تومان به صورت نقدی و اوراق اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح از میانه تا بستان آباد ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی طرح از بستان آباد تا تبریز نیز به ۸۲ درصد رسیده است.

خط آهن دوخطه میانه – بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران – تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.

طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.

خط آهن میانه – بستان آباد – تبریز، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.