هشت سال دفاع مقدس تبیین مکتب عاشورا
هشت سال دفاع مقدس تبیین مکتب عاشورا
آرمان تبریز-هشت سال دفاع مقدس، روایت ماندگار پایداری، دلاوری وایثار وعشق و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله های بلند رشادت و شهادت وعشق را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

آرمان تبریز-هشت سال دفاع مقدس، روایت ماندگار پایداری، دلاوری وایثار وعشق و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله های بلند رشادت و شهادت وعشق را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.
به گزارش خبرنگار ما ؛ما امروزه نیاز به اسوه هاى دوره دفاع مقدس مثل جهان آراها، مثل باکرى ها وچمران ها داریم که افکار وعملکردشان را به جوانان عرضه نماییم.. جوانان عزیز، فکر نکنید اینها لذت نمى بردند، جنگ براى کسانى که داخلش بودند شیرین بود، چرا؟ چون مى دیدند براى خداست. لذت مى بردند از این که در هواى نامساعد و گرماى شدید جبهه و فشارهاى دشمن آن طور مقاومت مى کنند. برایشان لذت بخش بود، نه خسته کننده! انسان یاد آن صحابه پیامبر مى افتد که وقتى دشمنان روغن داغ مى کردند، تا او را در آن بیندازند، غمگین بود.گفتند چرا؟ غمگینى، مگر دین تو بر حق نیست؟ گفت: غصه مى خورم چرا یک جان دارم، چرا هفتاد جان ندارم تا آن را این گونه در راه خدا فدا کنم!
واقعیت اینست که در مقطعی از زمان انسان های آسمانی آمدند وبا شیرین ترین دارایی خویش با خدا معامله کرده وسربلند رفتند.
خدا رحمت کند حمید آقای باکری عزیز که فرمود دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند، در غیر این صورت زمانی فرا می‌رسد که جنگ تمام می‌شود و رزمندگان امروز سه دسته می‌شوند: یک: دسته‌ای که به مخالفت با گذشته خود برمی‌خیزند و از گذشته خود پشیمان می‌شوند. دو: دسته‌ای که راه بی‌تفاوت را بر می‌گزینند و در زندگی مادی غرق می‌شوند. سوم: دسته‌ای که به گذشته خود وفادار می‌مانند و احساس مسئولیت می‌کنند که از شدت مصایب و غصه‌ها دق خواهند کرد. پس از خداوند بخواهید با رسیدن به شهادت از عواقب زندگی پس از جنگ در امان بمانید، چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد و جزو دسته سوم ماندن هم بسیار سخت و دشوار خواهد بود.باکری چه پیش بینی جالبی کرده بود الان دقت که می کنیم بیشتر مسایل ومشکلات مدیریتی وانواع اختلاس ها وزد وبند ها از افراد ردیف دوم منشا می گیرد کسانی که در طول این سالها بی تفاوت شده ودر مادیات غرق می شوند .دنبال زیاد کردن تعداد خودرو ها واملاک وویلا ونقدینگی های مختلف هستند.اینها دچارفراموشی شده وشبهای جزیره مجنون وفاو را از یاد برده اند!شهادت هم رزمان شان در آغوش ها یادش رفته است که بعضا بی کفن در دشت ها وصحرا های سوزان وداخل شط ها سرگردان می شپند.اگر این فراموش هانبود واقعا انسان دق می کرد به چیزهایی که در گذشته داشته والان از دست داده است .
شاید این سخن دکتر شیبی ترجمان تاریخ شیعه باشد که «‌‏و نجد تاریخ الشیعه منذ کارثه کربلاء عباره عن سلسله لا تنقطع التعذیب و الا ضطهاد.»‌‏نهضت عاشورا، شعله‌ای بود که از گودال قتلگاه به همۀ زمینها و زمانها دامن گسترد و برتر از هر الگو و فراتر از هر اسوۀ دیگر قافله قلبها را در پی خویش کشاند. در هشت سال دفاع مقدس همواره فرهنگ عاشورا ودرسهایی که امام ومولا وارباب مان از داخل قتلگاه برای ما داده بود ساری وجاری بود.یعنی بعبارتی می شود تجلی دهه اول محرم را در شکل گیری وتداوم هشت سال دفاع مقدس دید ولمس کرد.
حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس باید به‌عنوان میراثی ارزشمند در اذهان ملت قهرمان ایران باقی و از آفت تحریف مصون بماند. تنها در این صورت است که آیندگان و کسانی که دوران پرافتخار دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، می‌توانند این میراث را در منظر دیدگان خویش قرار دهند و از اندوخته‌های گران‌بهای آن سود جویند. بدیهی است ملت ما امروز با داشتن مفاخر و دستاوردهای گران‌بهای دوران دفاع مقدس در تدوین الگوی فرهنگی عاشورا وکربلا موفق عمل خواهد کرد.
فرهنگ ایثار و شهادت، در مقطع فعلی به معنی صف کشیدن برای کشته شدن نیست، بلکه درحال حاضر تلاش برای خدمت به مردم ، همبستگی ملّی واتحاد، تحقّق عدالت،فساد ستیزی و اطاعت از رهبری و سوق دادن کشور به سوی پیشرفت و تکامل معنی پیدا می کند که امیدواریم در این راستا مردم ومسئولان در کنارهم باشند وهمه یک صدا ودر عمل برای توسعه ایران اسلامی تلاش کنند.
احمد بایبوردی