آرمان تبریز-معاون برنامهریزی و مدیریت توسعه منابع انسانی سازمان بیمه سلامت ایران گفت : ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کل کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشته و از این تعداد بالغ بر ۳۴ میلیون نفر بهصورت کاملا رایگان از خدمات درمانی بیمه سلامت بهرهمند هستند.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز،شاهرخ رامزی در حاشیه بازدید از بزرگترین مرکز دیالیز شمالغرب کشور در گفتوگو با خبرنگار مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز، اظهار داشت : با توجه به اهمیت بیمه خدمات درمانی و تحت پوشش قرار دادن تمام افراد جامعه تا ۶ ماه آینده ۱۰ درصد از کل جمعیت کشور که فاقد هیچگونه
پوشش خدمات بیمهای هستند، به صورت اجباری تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار خواهند گرفت.
معاون سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بر همین اساس افرادی که باید تحت پوشش اجباری بیمه سلامت ایران قرار بگیرند به چهار دهک تقسیم شده و براساس میزان درآمد افراد حق بیمه پرداخت خواهند کرد و افرادی که از دهکهای آسیبپذیر و کمدرآمد شناخته شده باشند، بهصورت کاملا رایگان خدمات بیمهای درمانی دریافت خواهند کرد.
رامزی در خصوص بیمه خدمات پرستاری در منزل گفت: این موضوع در قالب یک طرح به صورت پایلوت در ۶ استان در حال اجرا میباشد و به محض حصول نتایج به شورای عالی بیمه پیشنهاد داده خواهد شد و پس از تصویب ابلاغ و به اجرا گذارده خواهد شد.
معاون برنامهریزی و مدیریت توسعه منابع انسانی سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه باید بدهی سازمان بیمه سلامت ایران به مراکز درمانی باید به روز باشد، تصریح کرد:در تلاشیم تا بدهی خود را بروز نگه داریم و برای همین منظور نیز از سال ۹۸ بدهی به مراکز درمانی نداشته و فقط حدود سه ماه و ۱۰ روز از سال ۹۷ به مراکز درمانی بدهی معوق داریم.
رامزی ادامه داد: مجموع بدهی بیمه سلامت ایران به مراکز دولتی و خصوصی فقط برای سال ۹۷ حدود ۳ هزار میلیارد تومان بدهی داریم و در تلاش برای پرداخت هستیم.
وی، حمایت از بیماران خاص را جزو اولویتهای اصلی این سازمان دانسته و اضافه کرد: مجموعاً بیش از ۶۷ هزار نفر بیمار خاص در کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایران بوده و بالغ بر یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال برای این بیماران هزینه میشود.
رامزی با اشاره به هفته بیمه سلامت ایران از اقدامات قریبالوقوع این سازمان خبر داده و اضافه کرد: با توجه به تاکید مقامات کشوری مبنی بر شفافسازی ارائه خدمات الکترونیکی در این سازمان در تلاشیم تا در ۶ ماه آینده بیش از ۸۰ درصد خدمات بیمهای این سازمان را به صورت الکترونیکی ارائه کنیم.