آرمان تبریز-سقوط سی پله ای رتبه  دانش آموزان ایران در امتحان ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۵که استاندارد جهانی داشته و اغلب  کشورهای پیشرفته جهان در آن شرکت می کنند.

آرمان تبریز-سقوط سی پله ای رتبه  دانش آموزان ایران در امتحان ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۵که استاندارد جهانی داشته و اغلب  کشورهای پیشرفته جهان در آن شرکت می کنند.

در این امتحان علمی جهانی  از متوسط جهان نیز پایین تر قرار گرفته ایم قرار بود در سال  ۱۴۰۴ یعنی  ۴ سال بعد ما جایگاه اول منطقه ای باشیم

معاون سنجش و ارزشیابی وزیر فوراً به این فاجعه باید توضیح دهند

چه اتفاقی در این باره ۴ ساله اتفاق افتاده که منجر به سقوط اعتبار علمی کشور شده است ؟

طبال  آموزش طبقاتی
،بزن که ما برقصیم

دوستان  نتیجه مستند این گزارش را به دفتر مقام رهبری نیز ارسال فرمائید

دکتر رستم زاده مدیر کل سابق آموزش و پرورش ایلام
می گوید
👇👇

بسم‌الله الرحمن الرحیم
🔹امروز در وزارت عریض و طویل  آموزش و پرورش در هرقلمرویی بحث  میشود مگر  در حوزه  تربیت  (فعالیت های آموزشی و پرورشی ) که وظیفه  اصلی  آموزش و پرورش  است.
🔹شاید  علت  بی کیفیت بودن  آموزش  ماست که  گریز از آن را پیروزی  خود میدانیم .
🔹سه  فاکتور  نشان دهنده  توانایی  ما در آموزش است
۱- آزمونهای تیمز و پرلز
۲-المپیادهای علمی
۳-میانگین نمره ورقه
🔹سعی  بنده  بر این  است  بر هرکدام  از این  موضوعات گذری  داشته  باشم.
🔹دو  بند  اول  مقایسه  آموزش  ما  با جهان و بند سوم  نتیجه ای  از آموزش  ما  در داخل  کشور  است.
ابتدا  گذری  بر ازمونهای  تیمز  و پرلز.
🔹ازمونهای  تیمز و پرلز دو  آزمون بین المللی هستند  که که کیفیت  آموزش  کشورهای  شرکت کننده را می سنجند.
🔹آزمون توسط انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در سطح دنیا برگزار می‌شود.
🔹تقریبا  ۷۰ کشور  جهان  در این  آزمونها  شرکت  میکنند آزمون «تیمز» روند آموزش ریاضی و علوم در پایه‌های چهارم و هشتم را می‌سنجد و آزمون «پرلز»، پیشرفت سواد خواندن ادبی و معلوماتی دانش‌آموزان را در پایه چهارم ارزیابی می‌کند.
🔹 آزمون  تیمز  هر چهار  سال  یکبار  برگزار  میگردد
نتایج  این آزمون  برای  کشورهای  شرکت  کننده  بسیار  حایز اهمیت است.
🔹کشورهای  شرکت کننده  با اطلاع  از نتایج آزمون از  کیفیت آموزش خود اطلاع حاصل میکنند.
🔹کشورهای  شرکت کننده از تمام  قاره ها هستند  (آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، آفریقای شمالی و جنوبی، خاور میانه اقیانوسیه )
🔹این آزمون ها  استاندارد و مورد قبول  تمام  کشورهای  شرکت  کننده است.
🔹در آزمون  ۲۰۱۹ ایران  از میانگین  جهانی  هم  پایین تر بود. حتی  نسبت  به آزمون  ۲۰۱۵  افت  ۳۰ نمره ای  داشتیم
🔹عزیزان توجه فرمایند جایگاه  ما  از میانگین جهانی هم پایین تر است.
کشورما حتی  از بعضی کشورهای  منطقه خاورمیانه در رتبه  پایین تر قرار  گرفت.
🔹این موضوع پدیده ای  مناسب  برای ما نیست  با توجه  به اینکه در ۱۴۰۴  می‌بایست کشور  اول  منطقه  باشیم
🔹این آزمون ها  و جایگاه دانش آموزان ما در این  آزمون  نشان دهنده  آموزش  بی کیفیت  ماست.
علت بی کیفیت بودن آموزش  را بعهده بزرگواران می گذارم.
🔹دو بند دیگر طی مطالبی  جداگانه  به خدمتتون  عرضه می شود.

تبریز:۱۳ شهریور ۹۹

جلیل شمس